14ο Γυμνάσιο Πειραιά - Αγ.Αναργύρων & Κω - Παλιά Κοκκινιά - e-mail: info@asmpir.gr - Τηλ.: 210 4200 917

Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009

Απαράδεκτες εξαιρέσεις με τους υπολογιστές στα γυμνάσια εις βάρος των παιδιών των μεταναστών.



 
Από την Κίνηση πολιτών Νίκαιας, "κόντρα στο ρεύμα", λάβαμε την εξής ενημέρωση...

Απαράδεκτες εξαιρέσεις με τους υπολογιστές στα γυμνάσια
Σε ένα ακόμα βήμα περιθωριοποίησης των μεταναστών στα σχολεία προχώρησε το υπουργείο Παιδείας: Τα παιδιά μεταναστών - χωρίς άδεια παραμονής - δε δικαιούνται τους υπολογιστές που διανέμει!

Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου με γονείς μετανάστες - χωρίς άδεια παραμονής - δε δικαιούνται υπολογιστή, απ’ το πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας! Για να πάρουν το κουπόνι για την αγορά του υπολογιστή, πρέπει να προσκομίσουν την άδεια παραμονής των γονιών τους, παρόλο που αυτή η άδεια δεν είναι, φυσικά, προϋπόθεση για την εγγραφή τους στο σχολείο. Ετσι, παρόλο που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, μετατρέπονται, ακόμα περισσότερο, σε μαθητές «δεύτερης κατηγορίας», αφού δεν έχουν τα ίδια εφόδια με τα υπόλοιπα παιδιά.

Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το πρόγραμμα, διανέμεται από τα σχολεία στους γονείς κάθε μαθητή της Α’ Γυμνασίου ένα κουπόνι αξίας 450 ευρώ, για την αγορά αυτού του υπολογιστή, ο οποίος περιλαμβάνει προεγκατεστημένα μαθήματα και βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ παρέχει ελεγχόμενη πλοήγηση στο διαδίκτυο. Στα παραπάνω δεν έχουν δικαίωμα τα παιδιά των μεταναστών χωρίς άδεια παραμονής!

Το υπουργείο Παιδείας δηλώνει πως έχει …εντοπίσει το θέμα και θα το ξαναδεί. Η υποκρισία της κυβέρνησης είναι κάτι παραπάνω από εξόφθαλμη, αφού γνωρίζει πολύ καλά πως υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός μαθητών από οικογένειες μεταναστών, χωρίς άδεια παραμονής. Πρόκειται για απαράδεκτη εξαίρεση. Αρκεί κανείς να φανταστεί μια αίθουσα σχολείου με ορισμένους μαθητές να έχουν υπολογιστές και κάποιους άλλους να αισθάνονται «παρακατιανοί», επειδή οι γονείς αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν, είτε λόγω οικονομικών προβλημάτων, είτε λόγω ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων. Το υπουργείο Παιδείας γνωρίζει, επίσης, ότι υπάρχουν σχολεία που σχεδόν οι μισοί μαθητές είναι μετανάστες. Σε αυτά τα σχολεία τι θα γίνεται; Θα διαμορφώνονται τμήματα με και χωρίς υπολογιστές;

Πρόσφατα, οι επιστήμονες της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) του νοσοκομείου «Αγλαΐα Κυριακού», μετά από έρευνα, σημείωναν ότι «η δυσκολία προσαρμογής των παιδιών σε ένα ξένο περιβάλλον, η δυσχέρεια εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά (οικονομικά, θρησκευτικά, κοινωνικά) οδηγούν πιο γρήγορα σε περιθωριοποίηση». Αντί η κυβέρνηση να ενισχύσει τους μετανάστες μαθητές με ειδικά προγράμματα στον υπολογιστή τους, για γρηγορότερη εκμάθηση της γλώσσας, αλλά και της μητρικής τους γλώσσας, τους διαχωρίζει απ’ τους υπόλοιπους μαθητές, προσθέτοντάς τους έναν ακόμα λόγο να αισθάνονται «υποδεέστεροι»

Νίκαια , 7 Οκτώβρη 2009



Να ένα "μικρό" πρόβλημα, που απλά απαιτεί άλλη πολιτική βούληση και γρήγορη αντίδραση από την νέα κυβέρνηση... τίποτε άλλο.



8 σχόλια:

  1. Οι εξαιρέσεις και οι διαχωρισμοί ροκάνισαν αυτό τον τόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έτσι, έτσι!... Πρώτα τον περιθωριοποιείς και μετά τον κατηγορείς που είναι στο περιθώριο!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να μη χάσει ο ρατσισμός ούτε παρανυχίδα ...
    Σαν δεν ντρεπόμαστε !
    Άμεση κρούση στην σημερινή ηγεσία του Υπουργείου
    Παιδείας. Να το πάρει το μήνυμα.
    Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα.

    http://ligery.pblogs.gr
    http://pygemos.blogspot.com
    http://lygeri.pblogs.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο ρατσισμός σε ολο του το ΜΕΓΑΛΕΙΟ γι αλλη μια φορά ....
    Νομιζω οτι μια γνωστοποίηση στο νεο κλιμάκιο του Υπουργείου Παιδείας ισως θα εδινε μια λύση στο θεμα.

    Καλο Σ/Κ να εχετε

    Αρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μαλλον υπαρχει συνεχεια στην διακυβερνηση
    με σημερινη ανακοινωση του το υποργειο παιδειας αναστελει τη λειτουργεια της προσθετης διδακτικης στηριξης το δωρεαν φροντηστηριο που γινονταν στα γυμνασια λυκεια μετα το περας των μαθηματων δεν εχιε λεφτα λεει!!!!!!!!!!
    οι καθηγητες που εκαναν μαθημα εκει εχουν να παρουν λεφτα ενα χρονο.
    κατα τα αλλα η παιδεια ητανε στην πρωτη γραμμη
    ....τωρα για να λεμε και του στραβου το δικιο μπορει να τους δωσει ebook να τα μαθαινουν μονα τους στο σπιτι .....που να τρεχουν τωρα !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αρχικά να δηλώσω ότι θεωρώ απαράδεκτο, σε ένα σχολείο που βασίζεται στις αρχές της ισότητας και της ελευθερίας, να τολμά η πολιτική ηγεσία να παίρνει τέτοιες αποφάσεις και να μην αντιδρούν οι καθηγητές και τα όργανά τους. Σας παρακαλώ να μας ενημερώσετε για την εξέλιξη του θέματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σας στέλνω το παρακάτω έγγραφο το οποίο διευκρινίζει το θέμα των Η/Υ

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

    ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
    ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
    ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
    ΤΜΗΜΑΤΑ A΄και Γ΄ Βαθμός Ασφαλείας ..........
    Μαρούσι, 25-09-09
    Αριθ. Πρωτ.: 118565/Γ2
    Βαθ. Προτερ. ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

    Ανδρέα Παπανδρέου 37,
    151 80 Μαρούσι
    Πληροφορίες:A. Πασχαλίδου ΠΡΟΣ:
    Α.Βάρλα
    Τηλέφωνο: 210-344.22.38
    210-344.32.72
    Fax: 210-344.33.90

    ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις επί της με αρ. πρ. 106661/Γ2/04-09-09 Εγκυκλίου

    Σε συνέχεια της με αρ. πρ. 106661/Γ2/04-09-09 Εγκυκλίου με θέμα «Οδηγίες διάθεσης Επιστολών – Κουπονιών στους κηδεμόνες των μαθητών της Α΄ Γυμνασίου για την επιδότηση της αγοράς των μαθητικών ηλεκτρονικών υπολογιστών» και όσον αφορά στην παραλαβή των Επιστολών – Κουπονιών από τους κηδεμόνες των μαθητών ή από τους ίδιους τους μαθητές, εφόσον είναι ενήλικοι, θα ισχύουν τα εξής :
    i) Όταν πρόκειται για παλιννοστούντες, ομογενείς, καθώς και για πολίτες προερχόμενους από Κράτη-Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα γίνεται η παραλαβή των Επιστολών-Κουπονιών εφόσον γίνει η ταυτοποίηση των στοιχείων του κηδεμόνα με την επίδειξη Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας, Δελτίου Ταυτότητας Ομογενούς ή ισοδύναμου εγγράφου στην περίπτωση που δεν υποχρεούνται να έχουν Αστυνομική Ταυτότητα.
    ii) Για τους κηδεμόνες αλλοδαπών μαθητών ή τους ίδιους αν είναι ενήλικες, οι οποίοι δεν έχουν άδεια παραμονής ή εκκρεμεί η έκδοσή της, καθώς και για τους αιτούντες άσυλο ή τους προερχόμενους από περιοχές όπου επικρατεί έκρυθμη κατάσταση, θα γίνεται η παραλαβή των Επιστολών-Κουπονιών, εφόσον δηλώνεται, με Υπεύθυνη Δήλωση του άρ. 8 του Ν. 1599/1986, ότι ο υπογράφων/ουσα είναι ο κηδεμόνας του μαθητή. Η δήλωση αυτή θα συμπληρώνεται και θα υποβάλλεται από
    τον κηδεμόνα στο Διευθυντή του σχολείου, ώστε να γίνεται αντιπαραβολή με τα στοιχεία του κηδεμόνα που έχουν καταχωριστεί στα Aτομικά Δελτία των μαθητών κατά την εγγραφή τους στο σχολείο.
    Σε περίπτωση που οι κηδεμόνες των μαθητών αδυνατούν να προσέλθουν στα Γυμνάσια για την παραλαβή των Επιστολών – Κουπονιών, θα γίνεται η παραλαβή τους με εξουσιοδότηση, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής. Η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί και για την παραλαβή των ηλεκτρονικών υπολογιστών από τα εμπορικά καταστήματα.
    Επισημαίνεται ότι για τους μαθητές που εκκρεμεί η ολοκλήρωση της εγγραφής τους λόγω ελλιπών δικαιολογητικών ή που μετεγγράφονται από σχολεία του εξωτερικού, η παραλαβή των Επιστολών – Κουπονιών θα γίνεται και πέρα των προθεσμιών που ορίστηκαν στη σχετική εγκύκλιο, με ευθύνη του Προϊσταμένου του Γραφείου Δ.Ε. ή του Διευθυντή Εκπαίδευσης Δ.Ε., σε συνεννόηση με την εταιρεία Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε.


    Εσωτερική διανομή: Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
    1.Γραφείο κ. Υπουργού
    2. Γραφείο κ. Υφυπουργού
    3.Γραφείο κ. Γενικής Γραμματέως
    4.Γραφείο κ. Ειδικού Γραμματέα
    5.Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
    6.Δ/νση Σπουδών Δ.Ε.,
    Τμήματα Α΄ και Γ΄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @
    Ελένη Κυριμκύρογλου.

    Σας ευχαριστούμε ... επειδή εμείς ως σχολείο δεν "υπάρχουμε" εντός των βαθμίδων της εκπαίδευσης, έχουμε ανάγκη από τη δική σας ενημέρωση. Να είστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή