14ο Γυμνάσιο Πειραιά - Αγ.Αναργύρων & Κω - Παλιά Κοκκινιά - e-mail: info@asmpir.gr - Τηλ.: 210 4200 917

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011


ΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΑΝΑΖΗΤΕΙ

ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ-ΕΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ ή/και
ΚΑΛΟΥΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
με/ή ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ιδιότητα του δασκάλου δεν είναι απαραίτητη αρκεί να είστε διατεθημένος-η να αφιερώσετε την Κυριακή σας (5μ.μ. – 8μ.μ.) για να βοηθήσετε.

Περισσότερες πληροφορίες στα τηλέφωνα:
Ανδρεόπουλος Φώτης 6943107085
Μοχάμαντ Ασλάμ 6974495863
Μαρσέιγ Μακί 6944832006
Κολοκοτρώνη Μαρία 6983764633
και στο e-mail: asmpir@gmail.com

Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011

Ετήσια γιορτή του Ανοιχτού Σχολείου Μεταναστών Πειραιά





Μάθε παιδί μου ...ελληνικά!!!

Κατάμεστη από κόσμο ήταν η αυλή του κυριακάτικου Ανοιχτού Σχολείου Μεταναστών Πειραιά (ΑΣΜΠ) που στεγάζεται στο 14ο και 15ο Γυμνάσιο στη συμβολή των οδών Αγίων Αναργύρων και Κω στην Παλιά Κοκκινιά κατά την διάρκεια της ετήσιας γιορτής που έκλεισε την 5η συνεχή άκρως επιτυχημένη σχολική χρονιά στις 26 Ιουνίου 2011.



Προσκεκλημένοι ήταν ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος, οι βουλευτές Θοδωρής Δρίτσας, Δημήτρης Καρύδης και Αναστάσιος Νεράτζης, ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Παναγιώτης Αγγελόπουλος, οι δημοτικοί σύμβουλοι Πειραιά Ελπίδα Παντελάκη, Μαρία Σταθάκη και Θανάσης Διαβολάκης, ενώ η δημοτική σύμβουλος και υπεύθυνη της δημοτικής επιχείρησης για τους μετανάστες κ. Πασχαλία Καλαγιά έστειλε γράμμα με εκπρόσωπο της, ο δημοτικός σύμβουλος Νίκαιας κ. Κώστας Παπαδόπουλος, ο κ. Ιωάννης Παππάς, από την 4ης κοινότητα υπεύθυνος για τους μετνάστες, η κ. Δελλή Μαρία, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πειραιά, η κ. Λίτσα Βαμβακά, προέδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της 4ης Κοινότητας του Δήμου Πειραιά, ο κ. Νικος Μάλιαρης, πρόεδρος του συλλόγου παλαίμαχων ποδοσφαιριστών Προοδευτικής, η κ. Μαργαρίτα Ρέιση, εκπρόσωπος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και πολλοί άλλοι επίσημοι επικεφαλής διαφόρων οργανισμών.


Στον χαιρετισμό του ο δήμαρχος Πειραιά εξήρε την συμπεριφορά των μεταναστών στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά οι οποίοι όπως τόνισε ‘όχι μόνον δεν συμμετέχουν σε πράξεις βίας αλλά ασχολούνται με την γλώσσα και τον πολιτισμό’ προσθέτοντας ‘συνεπικουρούμενοι από ένα επιτελείο εθελοντών δασκάλων.’

Στο ίδιο μήκος κύμματος και οι υπόλοιποι ομιλητές και εκπρόσωποι των κομμάτων οι οποίοι δεν παρέλειψαν να υπογραμμίσουν το έργο που γίνεται στο Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά το οποίο, όπως τόνισαν, όχι μόνον έπρεπε να στηρίζεται από την πολιτεία αλλά να το αναλάβει και να το διεκπεραιώνει εξ’ ολοκλήρου η ίδια και όχι να υποκαθίσταται από εθελοντές.
Ένα αρκετά πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα παρουσιάστηκε στη συνέχεια από τους σπουδαστές και εθελοντές δασκάλους το οποίο περιλάμβανε ποίηση, μουσική, και διάφορα δρώμενα που ψωχαγώγησαν τους παρευρισκόμενους επισκέπτες και έδωσαν έναν εύθυμο τόνο στην βραδιά.



Τους καλεσμένους χαιρέτησαν τα παιδιά των μεταναστών στις μητρικές τους γλώσσες αλλά και στα ελληνικά σκορπίζοντας θαυμασμό, ελπίδα και συγκίνηση στους παρευρισκόμενους.




Στη συνέχεια ο πρόεδρος του ΑΣΜΠ κ. Φώτης Ανδρεόπουλος έκανε τον απολογισμό της χρονιάς στον ακαδημαικό τομέα σημειώνοντας ότι την περίοδο 2010-11 εγγράφηκαν συνολικά 379 νέοι μαθητές και μαθήτριες στο σχολείο με μέσο όρο παρακολούθησης μαθημάτων 161 μαθητές και μαθήτριες κάθε Κυριακή, σε 15 τμήματα από 21 ενεργούς δάσκαλους και δασκάλες νούμερα καθόλα εντυπωσιακά.
Στην ομιλία του ο κ. Ανδρεόπουλος επισήμανε τις πιο σημαντικές στιγμές της χρονιάς στην πορεία του ΑΣΜΠ μεταξύ των οποίων κορυφαίες μπορεί να είναι η συμμετοχή του σχολείου στην παγκόσμια ημέρα του μετανάστη στην πλατεία Κοραή, η συμμετοχή σε αντιρατσιστικές εκδηλώσεις, η υποδοχή των απεργών πείνας στο λιμάνι του Πειραιά και η ενεργός υποστήριξη των απεργών καθ’ όλη την διάρκεια της δοκιμασίας τους, οι επισκέψεις στο χώρο της Υπατίας, βάρδιες σε διάφορα νοσοκομεία όταν υπήρχε ανάγκη, αιτήματα για στήριξη των απεργών από τους δήμους Πειραιά και άλλων όμορων δήμων, συσκέψεις και παρεμβάσεις για στήριξη των μεταναστών, αλλά και συμμετοχές σε ημερίδα του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, συμμετοχή στην κοινή εκδήλωση των σχολείων μεταναστών στην Κυψέλη, στο τρίτο διεθνές φεστιβάλ Λόγου και Αφήγησης στο ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, συμμετοχή στον καθαρισμό του δάσους στον Άγιο Φίλιππο Νικαίας, και στην ημέρα κατά του ρατσισμού στο Σύνταγμα, καθώς και μια ημερήσια εκδρομή στον αρχαιολογικό χώρο της Κορίνθου και στη συνέχεια στο Λουτράκι και στο Ηραίο. Ένα εξ’ ίσου εντυπωσιακό έργο.



Το πολιτιστικό τμήμα του προγράμματος άνοιξε ο Μπιλάλ Καμάρ με το ποίημα ‘Ραγισμένη Καρδιά’ που συγκίνησε τους θεατές με τα λυρικά συναισθήματα που μετέφερε τόσο στα Urdu όσο και στα ελληνικά καθώς και την επικαιρότητα του.



Η Σεβαστή Μωραιτίνη συνοδευόμενη στο πιάνο από την Φρόσω Μαργέλλου με την μελλοδική εκτέλεση των τραγουδιών ‘Παλιοί Δρόμοι’ σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη και στίχους Μανώλη Αναγνωστάκη καθώς και το ‘Πατρίδα’ σε στίχους Λίνας Νικολακοπούλου και μουσική Νίκου Αντύπα απελευθέρωσαν τα συναισθήματα των παρευρισκομένων που δε δίστασαν να συνοδεύσουν τις δύο εξαίρετες καλλιτέχνιδες σιγοψιθυρίζοντας τους στοίχους.



Στην συνέχεια η Μαντώ Μπουκουβάλα και η τάξη της παρουσίασαν το ποίημα του Μπερτολντ Μπρεχτ ‘Ο Μετανάστης’ η ‘Το Λαθεμένο Όνομα’ με μια καλοδουλεμένη ακρίβεια βασισμένη στην κίνηση του ρολογιού και την αδυσώπητη επαναληπτικότητα της μηχανής παραπέμποντας στους ΄Μοντέρνους Καιρούς’ του Τσάρλυ Τσάπλιν.



Και πάλι η Φρόσω Μαργέλλου αυτή τη φορά συνοδευόμενη από τον Ριαζ στο ταμπούρλο πρόσφερε ένα μουσικό διάλλειμα με ιδιαίτερο ύφος ενώ ένα γκρουπ από μαθητές του σχολείου ερμήνευσαν ‘Το τραγούδι της Αγάπης’ στην γλώσσα τους με έξοχα ρομαντικά στοιχεία αλλά και διονυσιακή έξαρση που δεν άργησε να μεταδοθεί και στους θεατές.

Ακολούθησαν οι μαθητές της Τζένης Βαμβακά με ένα χαιρετισμό και δύο ποιήματα

‘Μετανάστες, καραβάνια ελπίδας’ του Γιάννη Ποταμιάνου και ‘Ταξίδι Ζωής’ της ίδιας που έπαιξαν στο θέμα της πανάρχαιας αέναης μετακίνησης του ανθρώπου όχι μόνο στον χώρο και το χρόνο αλλά και στην γνώση και την κατανόηση.





Ένα ‘πειραγμένο’ έργο του αειθαλούς εθνικού ήρωα ‘Ο Καραγκιόζης και ο...πρόεδρος’ ερμηνεύτηκε με σατυρική διάθεση αλλά και αρκετή δόση χιούμορ από τους Μακί Μαρσέιγ, Μπιλάλ Καμάλ και Αφζαλ Μοχάμετ. που γρήγορα μεταδόθηκε στους θεατές που το καταχειροκρότησαν.

Κορυφαία στιγμή της γιορτής το θεατρικό δρώμενο με πρωταγωνιστές τους μαθητές της τάξης του Γιάννη Μπαβέα περιέγραψε γλαφυρά το επώδυνο πέρασμα από την άγνοια στη γνώση, την διαδικασία και κατάκτηση της μάθησης και τελικα την δημιουργική επικοινωνία, σκηνοθετημένο με ακρίβεια, φαντασία και χιούμορ από τον ίδιο (συνεπικουρούμενο από τον Νίκο Αγαπάκη) συγκίνησε και ψυχαγώγησε τους θεατές που έδειξαν την εκτίμηση τους καταχειροκροτώντας την προσπάθεια.



Με την παρουσίαση των βεβαιώσεων από τον αντιπρόεδρο του ΑΣΜΠ Ασλαμ Μοχάμεντ στους δασκάλους που στη συνέχεια τους μοίρασαν στους μαθητές τους η βραδιά έκλεισε όμορφα με φαγοπότι από τον σχετικά πλούσιο μπουφέ, χορό και τραγούδι μέχρι τις ...τελευταίες μεγάλες βραδινές ώρες!

Καλό Καλοκαίρι και ραντεβού τον Σεπτέμβριο

Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ


ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Την Κυριακή 26 Ιουνίου και ώρα 19:00 είστε όλοι ευπρόσδεκτοι
στην καλοκαιρινή μας γιορτή για τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2010-2011.
Θα ανανεώσουμε το ραντεβού μας για το φθινόπωρο με τις δουλειές που ετοίμασαν οι μαθητές μας για τη γιορτή,με δρώμενα, παιχνίδια, εθνικές γεύσεις
και μουσική για όλες τις ηλικίες και εθνικότητες!
Εγκαταστάσεις 14ου και 15ου Γυμνασίου Πειραιά
Κω και Αγίων Αναργύρων, Παλιά Κοκκινιά

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΣΤΟΝ ΑΓ. ΦΙΛΙΠΠΟ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ













ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΣΤΟΝ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΣΤΟΝ ΑΓ. ΦΙΛΙΠΠΟ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ

Μαθητές και δάσκαλοι του Α.Σ.Μ.Π., κάτοικοι της Νίκαιας και των γύρω περιοχών συμμετείχαμε στον καθαρισμό του δάσους στον Αγ. Φίλιππο στη Νίκαια, που διοργάνωσε η Πρωτοβουλία Πολιτών Χαλκηδόνας μαζί με τον Δήμο Νικαίας-Ρέντη, το κανάλι ΣΚΑΙ, το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων και την Εθελοντική Διασωστική Ομάδα Κορυδαλλού.

Το ραντεβού δόθηκε στο σχολείο μας στην Π. Κοκκινιά το πρωινό τις Κυριακής 12/06/11 και από εκεί ανηφορήσαμε για το δασάκι, έναν από τους λίγους πνεύμονες που έχουν απομείνει στη περιοχή. Η ατμόσφαιρα εκεί ήταν γιορτινή με μουσικές, μπαλόνια και πιτσιλίσματα για τα παιδιά, μεζέδες, νερά, φρούτα και χυμούς για όλους. Μας καλοδέχτηκαν οι υπεύθυνοι της οργάνωσης και μας καθοδήγησαν δίνοντάς μας τα απαραίτητα εργαλεία (γάντια, βούρτσες για βαφή, τσουγκράνες, σακούλες σκουπιδιών). Άνθρωποι όλων των ηλικιών πολίτες και συλλογικότητες ένωναν τις δυνάμεις τους και έστελναν το μήνυμα για δημόσιους χώρους ανοιχτούς, καθαρούς και προσπελάσιμους σε όλους. Παρών και ο Δήμαρχος της Πόλης, κ Γ. Ιωακειμίδης, που μας υποδέχτηκε και μας ευχαρίστησε για τη συμμετοχή μας.

Η οργάνωση άριστη κι όλα ήταν προετοιμασμένα σωστά. Το δάσος είχε χωριστεί σε τομείς. Μας δόθηκε ο τομέας με τον αριθμό 6: Καθαρισμός σκουπιδιών, αποψίλωση από ξερά χόρτα για να μην είναι ευάλωτο σε φωτιές, βάψιμο και αισθητική ανάδειξη παιδικής χαράς.

«Από πού είστε εσείς παιδιά;» ρώτησαν από το διπλανό συνεργείο και η κουβέντα ξεκίνησε… Λόγια απλά, καθημερινά, ανθρώπινα. «Ζούμε και εμείς σ’ αυτή την πόλη και την αγαπάμε» είπε ο Καμάρ. «Όταν βγαίνω στο πάρκο ξεκουράζομαι και μ’ αρέσει να το βλέπω καθαρό» συμπλήρωσε ο Ασράφ. «Θέλουμε και εμείς να βοηθήσουμε να είναι η πόλη μας καθαρή» δήλωσε ο Αντνάν.

Κατά το μεσημέρι, αφήσαμε πίσω μας το δασάκι του Αγίου Φιλίππου πιο φροντισμένο και καθαρό, καθιστώντας το λιγότερο ευάλωτο από πυρκαγιά. Ήταν μια ευχάριστη εμπειρία για όλους μας. Φύγαμε έχοντας μέσα μας τη χαρά εκείνων, που νιώθουν πως έκαναν κάτι καλό. Όμορφο συναίσθημα, που σε γεμίζει.

Δασάκι, Δεξαμενή, Αγ. Φίλιππα, όπως κι αν σε λένε, γίναμε κι εμείς φίλοι σου τώρα και θα σ’ επισκεπτόμαστε με ακόμη περισσότερη αγάπη και σεβασμό.

Σάββατο 4 Ιουνίου 2011


Η εκδρομή του ΑΣΜΠ

Ήταν πρωί Κυριακής, 29 Μαϊου, όταν τα πέντε λεωφορεία με τους μαθητές του Ανοιχτού Σχολείου Μεταναστών Πειραιά και τους δασκάλους τους ξεκίνησαν την εκδρομή στην Κόρινθο. Ο καιρός ήταν θαυμάσιος και η πορεία προς τον Ισθμό χανόταν στο καταγάλανο του ουρανού και του Σαρωνικού. Σταματήσαμε στον Ισθμό για καφέ και ύστερα ανεβήκαμε στην Αρχαία Κόρινθο όπου επισκεφτήκαμε το Μουσείο και τους Αρχαιολογικούς χώρους. Ύστερα κατευθυνθήκαμε στο Ηραίο της Περαχώρας και το μεσημέρι φάγαμε στην ακροθαλασσιά της Βουλιαγμένης, στο βυθό της οποίας αναπαύεται η αρχαία πολιτεία Αίγειρος. Αρκετοί από μας απόλαυσαν ένα ωραιότατο μπάνιο, μολονότι κάποια στιγμή συννέφιασε κι έρριξε κάποιες φτωχές, αραιές ψιχάλες. Κατά τις τέσσερις πήραμε το δρόμο της επιστροφής με ενδιάμεση στάση για ένα δίωρο στο Λουτράκι, όπου θαυμάσαμε τονΚορινθιακό. Όλα κύλησαν χαλαρά, με τάξη και πνεύμα συνεννόησης. Διάχυτη ήταν η χαρά και το κέφι, και απ΄όλους γινόταν προσπάθεια να απαθανατιστούν με φωτογραφίες οι όμορφες στιγμές. Ήταν, πράγματι, μια ωραία εκδρομή!!! Και σ΄άλλες!

Εντυπώσεις μαθητών

Σήμερα πραγματοποιήθηκε η εκδρομή του Ανοιχτού Σχολείου Μεταναστών Πειραιά στην Κόρινθο. Η Κόρινθος ήταν μια δυνατή και πολύ πλούσια πόλη της Αρχαίας Ελλάδας. Ακόμα και τα ερείπια που επισκεφτήκαμε δείχνουν πόσο πλούσιο παρελθόν είχε αυτή η πόλη. Ελπίζουμε ότι το Υπουργείο Πολιτισμού θα βοηθήσει το σχολείο μας για εκδρομές στους αρχαιολογικούς χώρους στο μέλλον.
Ασράφ Μοχάμεντ

Είχαμε μια πολύ όμορφη μέρα. Πήγαμε στον αρχαιολογικό χώρο και στο Μουσείο της Κορίνθου. Μετά πήγαμε και κάναμε μπάνιο στη θάλασσα, που ήταν πολύ ωραία. Ήπιαμε καφέ στο Λουτράκι. Περάσαμε πάρα πολύ όμορφα!
Μπιλάλ Καμάρ

Θέλω να σας πω δυο λόγια για την εκδρομή. Η μέρα ήταν πολύ όμορφη. Πήγαμε στο Μουσείο στην Αρχαία Κόρινθο, στη θάλασσα, στο Λουτράκι. Φάγαμε και ήπιαμε καφέ. Όλοι οι δάσκαλοι ήταν μαζί μας πολύ ανοιχτοί. Ευχαριστούμε!
Σάβης

Σήμερα είναι πολύ καλή μέρα. Πήγαμε εκδρομή και περάσαμε πολύ καλά. Ευχαριστούμε τους δασκάλους μας!
Αντίμπ Αμπ

Ευχαριστούμε το Υπουργείο Πολιτσιμού για την στήριξη.

Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Κάποτε οι μετανάστες ήμασταν εμείς...


Λαθραίοι, απειλητικοί και απόβλητοι

Άρθρο του Γιάννη Χάρη, για τη μετανάστευση των Ελλήνων σε προηγούμενες δεκαετίες,που είχε αρχικά δημοσιευτεί στα ΝΕΑ στις 12/2




«Οχτακόσιοι λαθρομετανάστες ζουν υπό χείριστους κανόνες υγιεινής... Η αστυνομία βρήκε γύρω στους 25 λαθρομετανάστες να κοιμούνται μέσα σ΄ ένα στενότατο δωμάτιο. Αμέσως τους έδιωξε από εκεί και απολύμανε καταλλήλως το δωμάτιο αυτό, απ΄ το οποίο απειλούνταν η υγεία των περιοίκων.»
Στον Άγιο Παντελεήμονα; Στο Μεταξουργείο; Στην Ομόνοια; Μπα. Διαβάστε «Έλληνες» αντί για «λαθρομετανάστες»-κοινότοπο μέχρις αηδίας το κόλπο- και νά τη η είδηση, έτος 1909.

Είπα «κοινότοπο μέχρις αηδίας», γιατί όντως κάτι σαν αηδία εντέλει σε σπρώχνει σε τέτοια εύκολα κόλπα, κάπως για να διασκεδάσεις το επίπεδο στο οποίο μένει καθηλωμένος ο δημόσιος λόγος και η διαπάλη των ιδεών, στο επίπεδο όπου καθηλώνεται βίαια ο δημόσιος λόγος και η διαπάλη των ιδεών, από τα τηλεπαράθυρα έως μέσα στον περίφημο ναό της Δημοκρατίας.

Στην καθήλωση λοιπόν, και με την ψυχιατρική πια έννοια, στα ίδια και τα ίδια, διαβάζουμε και ξαναδιαβάζουμε-μακάρι.

Στην είδηση λοιπόν, από την αρχή, και στη γλώσσα της εποχής, 1909:
«Την φρικώδη κατάστασιν των Ελλήνων αναγιγνώσκομεν εν τη Δέμβερ του Κολοράδου συναδέλφω Νέα. Κατά την συνάδελφον ταύτην, ήτις δημοσιεύει εν πλάτει την έκθεσιν του εκεί αστυϊάτρου, 800 Έλληνες ζώσιν υπό τους χειρίστους της υγιεινής και ανθρωπότητος κανόνας. Η αστυνομία εύρε περί τους 25 Έλληνας κοιμωμένους και διαιτωμένους εις έν στενότατον δωμάτιον. Αμέσως η αστυνομία εξεδίωξε τούτους εκείθεν και απελύμανε καταλλήλως το δωμάτιον τούτο, εξ ού ηπειλείτο η υγεία και του περιοίκου πληθυσμού. Ένεκα τούτου η συνάδελφος επιτίθεται δριμύτατα κατά των Ελλήνων, λέγει δ΄ ότι εκ της ελεεινής τούτων υγιεινής καταστάσεως απειλείται η υγεία όλης της πόλεως»

(Ελληνικός Αστήρ του Σικάγου, 5.3.1909, παραθέτει ο Ιός της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας 14.6.98).

Εξαθλίωση λοιπόν των Ελλήνων, όχι όμως και λαθρομεταναστών, κατά την αρχική λαθροχειρία μου.
Όχι; Ξανά διαβάζουμε. Τι είχε πει ένας Έλληνας που μπήκε παράνομα στην Αμερική το 1966 και εργαζόταν κρυφά σε ελληνικό εστιατόριο:
«Όλοι εμείς οι λαθραίοι βλέπουμε δυο εφιάλτες. Ο ένας είναι ότι θα πεθάνουμε στην Αμερική ξένοι και ανεπιθύμητοι, και ο άλλος είναι ότι θα μας πιάσει το Ιμιγρέσιο (Ιmmigration Service) και θα μας στείλει πίσω στην Ελλάδα να πεθάνουμε εκεί»
(Κ. Γ. Σταυράκης, Στα βήματα του Οδυσσέα, εκδ. Παπαζήση, 1999, παραθέτει ο Μιχάλης Γ. Τσάκαλος, Η σύγχρονη ελληνική μετανάστευση μεταξύ θεωρίας και εμπειρίας, εκδ. Αιγέας, 2008, σ. 160).

Ώστε Έλληνας λαθρομετανάστης; Μα εμείς πάντα νόμιμα φεύγαμε μετανάστες, πάντα ήμασταν νόμιμοι και καλοδεχούμενοι... Για να δούμε:

1929, εφημερίδα Εμπρός, «Η λαθρομετανάστευσις εις τον λιμένα Πειραιώς» (26/4): «Πόσα περιστατικά Ελλήνων λαθρομεταναστών δεν μας είναι γνωστά. Χιλιάδες άνθρωποι γυμνητεύουν, πεινούν περιφερόμενοι εις τον Καναδάν ή την Αργεντινήν όπου έχουν αποσταλή πλανηθέντες παρά των πρακτόρων αυτών οι οποίοι εφρόντισαν να πείσουν τούτους ότι η Γη της Επαγγελίας είναι εκεί και ότι τα δολάρια τους αναμένουν εις τας προκυμαίας...»
(παραθέτει ο Δημήτρης Ψαρράς, «Ο παππούς μου ο λαθρομετανάστης», Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία 6.2.11).

1927, στην εφημερίδα Σκριπ, «Τα μαρτύρια των Ελλήνων μεταναστών - Πού τους αποστέλλουν εξαπατώντες αυτούς» (16/3) περιγράφεται η περιπέτεια 15 Ελλήνων που μετέβησαν στην Κούβα και από εκεί “παρελήφθησαν από κάποιον πράκτορα Αλεξιάδη” και επιβιβάστηκαν σε μικρό βενζινόπλοιο, “κρυφθέντες εντός μεγάλων δεμάτων χάρτου, διά να εισέλθουν εις την Β. Αμερικήν λαθραίως κατά την εκφόρτωσιν του εμπορεύματος”. Κανένας δεν τα κατάφερε: “Κατά τον πλουν τέσσαρα δέματα χάρτου ανηρπάγησαν από τα κύματα και οι εν αυτοίς ατυχείς μετανάσται επνίγησαν. Εις άλλος μετανάστης εθανατώθη οικτρότατα κατά την εκφόρτωσιν του δέματος του χάρτου εντός του οποίου είχε κρυφθή, διότι το βαρούλκον του πλοίου τού διετρύπησε την κοιλίαν”» 
(Δ. Ψαρράς, στο ίδιο άρθρο, όπου και άλλες αναφορές· βλ. ανάλογα ευρήματα και του Ν. Σαραντάκου, sarantakos.wordpress.com).

Ώστε λαθρομετανάστες! Και τότε μη καλοδεχούμενοι; Τι να πρωτοδιαβάσουμε εδώ!
«Οι Έλληνες συνήθως αποκλείονταν από τα στρατόπεδα εργατών που προορίζονταν για “λευκούς” κι ήταν υποχρεωμένοι να κατασκηνώνουν μαζί με άλλες ανεπιθύμητες μειονότητες. [...] Συνηθισμένες ήταν οι αποφάσεις δημοτικών αρχών, οι οποίες επέβαλλαν διακρίσεις εις βάρος Ελλήνων, Μεξικανών, Ασιατών και Αφρο-Αμερικανών. Στο Ποκατέλο του Αϊντάχο, π.χ., οι Έλληνες ήταν υποχρεωμένοι να περιορίζονται σε ειδικά τμήματα των θεάτρων και τους απαγορευόταν να ζήσουν στις περισσότερες από τις γειτονιές. Οι αντιδράσεις πολλών γηγενών Αμερικανών εκφράζονταν με την ταμπέλα που έβλεπε κανείς το 1913 σε ένα καλιφορνέζικο εστιατόριο: “Αμιγές αμερικανικό. Όχι ποντίκια. Όχι Έλληνες”»
(Dan Georgakas, Greek Αmerica at work, Labor Resource Center, Ν. Υόρκη 1992, παραθέτει ο Ιός, 2.7.2000).

«Η ονομασία “Έλληνας” εκστομιζόταν ενάντια στους Έλληνες μετανάστες σαν ένα ατιμωτικό υπονοούμενο. Σε πολλές περιπτώσεις τα δικαστήρια αρνήθηκαν να δώσουν την αμερικανική υπηκοότητα σε Έλληνες, αποφαινόμενα ότι αυτοί ανήκαν στην κίτρινη φυλή»
(Ρ. Κokken, Τh. Constant & S. Conoutas, Α Ηistory of the Greeks in the Αmericas, 1938, παραθέτει πάλι ο Ιός, στο ίδιο άρθρο).

Αν όμως αυτά εκφράζουν γενικότερα φυλετική άποψη για την προέλευση των Ελλήνων, μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η ειδικότερη εκτίμηση, όπως αποτυπώνεται ενδεικτικά σε εφημερίδα της Γιούτας των ΗΠΑ το 1908:


«Οι Έλληνες είναι τα κατακάθια της Ευρώπης, με φαύλο και ανήθικο χαρακτήρα, ακατάλληλοι για να είναι πολίτες της χώρας αυτής»
(Μιχάλης Γ. Τσάκαλος, στο ίδιο, σ. 236).